Recunoștința: arma secretă a oamenilor fericiți

Da, oamenii recunoscători sunt mai fericiți. Viața lor are un sens. Și nu sunt oameni care văd totul în roz, dar nici în negru. Sunt, mai degrabă, oameni care practică ceea ce în psihologie numim optimism realist: schimbă ce se poate schimba și în rest acceptă viața așa cum e. Dar nu cu resemnare, ci cu recunoștință, concentrându-se asupra aspectelor pozitive, chiar dacă sunt pe deplin conștienți și de cele negative.

Când ne-am bucurat sincer și am mulțumit ultima dată pentru un răsărit de soare? Dar pentru o mâncare gustoasă? Sau pentru un talent pe care îl avem? Pentru ca exercițiile de gratitudine să dea rezultatele dorite și să ne creeze o stare de bine, sunt necesare câteva ingrediente:

1. Să ne gândim la aspecte concrete, ca și cele menționate mai sus, pentru care suntem recunoscători.
2. Să ne gândim profund la ele. Nu trebuie să fie mai multe aspecte. Ajunge unul într-o zi. Dar să medităm la el și să notăm motivele de recunoștință referitoare la el. Să zicem că am talentul de a cânta la pian. Sunt recunoscătoare pentru acest talent fiindcă: mă relaxează, pot să-i bucur pe cei care mă ascultă, este sursa mea de venit etc. Pot face o adevărată compunere despre cât de recunoscătoare și binecuvântată mă simt având acest talent. Important e să fiu sinceră, să aștern pe hârtie tot ce am în inimă.
3. Regularitatea. Unii recomandă să facem zilnic exerciții de gratitudine. Alții spun că, pentru eficiență maximă, e suficient cam de 3 ori pe săptămână. Importantă e regularitatea, adică să nu treacă săptămâna fără să fi făcut execițiul. În fotografia de mai jos putem vedea exemple de subiecte (sau motive) pentru exercițiile noastre de gratitudine. Dacă abordăm de fiecare dată un domeniu diferit, le putem face și zilnic, cum ne propune poza. Descărcați fotografia pentru o mai bună vizualizare!

Mult succes și multe emoții pozitive în urma exercițiului!💖


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Curajul de a renunța

TREI COPII PERICOL PUBLIC-Greșeli de educație, ADHD sau tulburare de conduită? Cum le tratăm?-